1.10.2015

0

#Mim/ Şimdi Mevsimi



Buluttan Kitaplar'la bu işlere atıldığım şu günlerde ilk kitap eleştirisi heyecanım, kalbimin bir köşesinde tazecik dururken eve gelir gelmez ilk mim haberimle karşılaştım :D Athena'nın Güncesi'nden Ezgi'nin etiketine karşılık verelim o halde *-*

1) Kışın okumalık favori bir kitabın var mı?

Buna tam bir tür olarak cevap veremem sanırım, ama kışın sırtımı kalorifere dayayıp çoraplarımı en yukarılara kadar çekip oturmuşken plajda tatil yapan insanları okumak istemem açıkçası. Geçtiği zaman dilimi yaz olsa da bunu fazla belli etmeyen kitaplar öncelikli tercihim ama sürükleyici olsun, o kumsal sıcağını da hissetmesem olur :D

2) Kapağı mavi olan bir kitap?

Aklıma ilk gelen kitap Aynı Yıldızın Altında - John Green oldu. Kitabı da okumadım ama kapağı öylesine bilinçaltıma kazınmış ki, okumadığım bir kitabın kapağı hemencecik gözlerimin önünde beliriyor. Onun dışında Stephen King - Sadist var ki kış mevsimini de yaşatan en iyi kitaplardan birisi. Alaycı Kuş'u da unutmadan hemen söyleyeyim.

3) Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?

Ahh, kalbimin yıldızı. Beni kitap okumaya iten o çocukluk kitabım: Küçük Prens.

4) Kış tatili için mükemmel olan kurgusal dünya?

Kış tatili birazcık kısa bir süre, evet ama akıcı ve sürükleyici bir seri için 15 gün fazla bile gelebilir! Wilbur Smith - Mısır Serisi diyebilirim. Olaylar birbiriyle bağlantısız olsa da yıllar süren bir seri ve sadece üç kitap. (Kitaplıktan serinin son kitabı Çöl Tanrısı Cansu'ya göz kırpar.)

5)Birlikte kış tatiline gidebileceğin bir kitap karakteri?

Yeni bitirdiğim kitabın etkisinde kalarak Louis/ Leyleklerin Uçuşu diyorum. Louis kitap boyunca Avrupa ve Afrika turu atmıştı, bir de benimle kış tatiline gelir sanırım :D

6) Bu sene için listende olan bir kitap?

En sevdiğim defterimin arkasında sayfalarca süren bir "Alınacak Listesi" hazırlamıştım. En başta Oyunbaz olmak üzere Wulf Dorn'un tüm kitapları diyeyim.

7) Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?

Kışın en çok sallama çay içerim; papatya, rezene, kuşburnu falan. Sağlam bünyemi bunlara borçluyum diyebilirim hatta. Ablamın yaptığı minicik un kurabiyelerine bayılıyorum, çok sevdiğim için haftada bir mutlaka yapıyor ve beni o güzel tattan muhtaç bırakmıyor bitanem *-* Tatillerimin değişmez filmi: Harry Potter serisi. Geçen gün de hatta "Şu sınavlarım bir bitse de Harry Potter turumuza başlasak." demiştim arkadaşlarıma da. Sıkılmadan defalarca izleyeceğim tek seri sanırım.


Evet, ilk mim meselesini de böylece halletmiş olduk. Yeni kitap kokulu blogumdan bu kadar diyelim, bulutlar başka iklimlere doğru göç ediyor :D Etkinlik için Şiir Kokan Adam'ın Güncesi'nden Batuhan'ı ve Apollon'un Güncesi'nden Niyazi'yi mimledim. Başka başka etkinliklerde görüşmek üzere, esen kalın skfsd

0 yorum:

Yorum Gönder