3.02.2015

0

Ya Sonra - Guillaume Musso





Orjinal Adı: Et Apres
Tür: Romantik/ Gizem
Sayfa Sayısı: 336
Yayınevi: Salyangoz Yayınları

Nasıl başlasam bilemiyorum. Sen ne yaptın Musso?

Hayatımın en büyük hayal kırıklıklarından birini yaşıyorum. Oysa Kağıt Kız ne büyük bir şaheserdi... 

Kitaba büyük beklentilerle başladım. Musso dedim, kitap filme çekilmiş Kağıt Kız'dan bile iyidir dedim ama büyük bir hüsran.

Film tadındaydı evet, ama senaryo olarak da kalabilirmiş. Ölüm konusu sürekli gündemdeyken "Belki çok önemli bir hayat dersi veriyordur." diye düşündüm ama hayır, yoktu. Düşündüm, belki bir noktayı kaçırmışımdır diye. Ama hayır, ne bir hayat dersi vardı ne de sizi alıp götüren bir kurgu.

Kitabın kapağında yazan cümleleri aynen aktarıyorum:

Sarsıcı bir gerilim öyküsü... Romantik bir aşk hikayesi... Gizemli bir yolculuğun günlüğü...

Gerçekten mi, sarsıcı bir gerilim mi? Gerilim okumasam inanacağım! Gerilim türüne ait bir şey söz konusu bile değildi. Basit şüpheci yaklaşımlar ve yapılan birkaç takip asla bu öyküyü sarsıcı bir gerilim kategorisine yerleştirmez, burada bir anlaşalım.

Romantik olduğu doğruydu. Doludizgin, bitti sanılan ancak hep derinlerde saklanan bir aşk hikayesi hikayenin asıl temasıydı. Ama çok da inandırıcı bir aşk hikayesi gibi gelmedi bana, bu kadar toz pembe olup birden karanlıklara bürünmemeliydi çünkü bu, onu gerçek dışı yapmaya yetti.

Bölümler tarihlerle ayrılmıştı ve bu sayede kolay geçmişe dönüşler de yer aldı. Bu yönden belki bir "yolculuğun günlüğü" denebilir, bilemiyorum.

Anlatım oldukça basitti. 10 sayfa kadar sadece diyalog okuduğum yerleri biliyorum. Böyle bir durum her zaman sinirimi bozmuştur, bu bir tiyatro metni değil. Bir de yapılan saçma sapan yazım yanlışları beni iyice çıldırttı. Wattpad hikayesi okuyor gibi hissettim.

Başları okurken dedim "Kağıt Kız da az çok böyleydi, demek ki tarzı; zamanla toparlıyor." Bugün çantama attım, okulda okurum diye. O kadar çok boş geçen ders vardı ki, arka sıranın bana verdiği özgüvenle neredeyse bütün derslerde kitabı okudum. (Kimya hariç dfsdad) Okulda okumasam kesinlikle bitmezdi, can sıkıntısından çoktan bırakırdım. Ama boş derste bana oyalanma aracı oldu aslında.

Çok fazla şey söylemek istemiyorum. Alın diyemem, filmini izlemedim ama bence onu izleyin çünkü bire bir yansıtılmışsa güzel bir film çıkmıştır ortaya.

Musso'nun tüm kitaplarını almayı düşünüyordum ama vazgeçtim. Fransa'nın en çok satan yazarı deniyor ama ilk kitabı vasatın da altındaydı. Yine ona olan sevgimi de göz önünde bulundurarak puanlamamı yapacağım. (Torpilli öğretmen)

Genelde kitaplarımı bulutlara benzetiyorum, fark etmişsinizdir. Vallahi bu nası bir bulut, ben de anlamadım...

Minik kesitler ve seçtiğim şarkı ile baş başa bırakayım sizi. Bir sonraki yazımda görüşürüz, minik bir sürprizle!

Kitaba puanım: C+

"Çok sıradan bir hikaye." diye yorumladı avukat.
Goodrich kafasını iki yana sallayarak "Sizden hiç iyi bir doktor olmazdı." dedi. "Her hayat tektir."

Parasızlıktan çok çekmişti. Ancak uzun zaman sonra paranın her şey olmadığın anlamıştı. Paylaşacak biri olmadıktan sonra! Beraber gidecek biri olmadıktan sonra, hiçbir yere gitmenin anlamı yoktu; ona cevap verecek bir ses olmadıktan sonra sessizliğe mahkumdu.


0 yorum:

Yorum Gönder